10/05/12

kasih sayang

Tak ada apa yang istimewa dapat saya sediakan untuk keluarga melainkan memasak hasil dari air tangan sendiri. Itupun dalam seminggu, adalah 2-3 kali saya memasak. Bukan malas tapi kadang-kadang suami kerja petang. Kadang-kadang, sampai rumah sudah menjengah malam. Alasan klise, kan?


 Memasak itu sangat sinonim dengan kasih-sayang, kan?


43 comments

masak lemak ketam!!arrgghh...terliur!

psstt..hari ni kan ibu saya minta masakkn dia tauhu + ikan bilis masak sambal & masak lemak cili api udang..hehehe..harus cari bahan lunch ni :)

10/5/12

Memasak dengan kasih sayang, InsyaAllah akan menghasilkan hidangan yang enak walaupun ringkas sahaja. :)

dan lagi best melihat mereka menikmati kan?

dan lagi best melihat mereka menikmati kan?

setuju kak :)

salad iceberg tu memang sedap buat ulam kan.. lama pulak tak masak ketam.. :)

As salam Fara,

Couln't agree more... Sedapnye ketam tu...aduh...

Kasih sayang adalah perencah rahsia sebuah masakan yg enak!

ya..berkait rapat dgn kasih syg.
saya pun suka masak untuk suami..dan bekal suami ke tempat kerja. rasa bangga bila dpt buat macam tu.

#ketam...wohooo dok teringin nak makan sup ketam ni.

Sedapnya Fara...

Kakak kalau hari sekolah memang masak hari-hari tapi kalau cuti sekolah je masak pun cuti...

Biasala tu org kerja, xsempat..sy pun sama, beberapa kali je sempat msk dlm smguu. Kalau hari penat r jln jam mmg mkn kat luar je...

air tangan sendiri kan kak...
sedapnye nampak..hiks..

wahhhh. tak sangka farra pun rajin main masak2. ketam masak lomak? KC tak penah buat sepjg 17 tahun berkawin ni ..

kalau mcm ni punya masak mmg bertambah2 la kasih sayangnya tuu...

kakain selalu masak dgn penuh kasih sayang bila masak tsk sedap pun jadi sedap jer...huhuhu sebab habis jer semua tu dmakannya tuu..

Terliur tgk masak lemak ketam :)

10/5/12

masak kerana sayang,
masak dengan kasih dan sayang masakan jadi lebih sedap dan menyelerakan.

lagi sedap kalau jarang2 masak. perghhh, Haha

dihias dan dihidang juga dgn penuh kasih sayang..

rasa kelainan pula masuk ke blog awal hari..penuh gambar..ekekeke..

fetucinni goreng mamak? ahaha

bila hari bekerja memang jarang masak, hanhya dihujung minggu je.. tapi sekarang hari-hari kena masak.. hikhikhik..

10/5/12

hebat masakan lu wlupun dlm segan2 pilu...

masak lemak ketammmmmmmm!!!!!!! feveret feveret feveret!

10/5/12

kita cuba buat apa yg terbaik fara..sebagai ibu yg bekerja mmg penat bila balik nak masak pulak.. Sekurang kurangnya kita memasak utk keluarga.. Saya pun kadang kadang makan beli jugak.. Sesekali bertukar giliran dgn suami memasak..

masak dengan kasih sayang serta ikhlas walau pun makanan x sedap akan jadi sedap...

10/5/12

kalau time masak tgh marah, masakan saya biasanya mmg tak menjadik.

*byknya fara masak..
ketam msk lemak tu saya suka..biasa saya cari ketam yg saiz sederhana, mudah nk makan.

10/5/12

skrg lunch time... tak makan lagi... tengok pic2 ni buat saya terliur... yummy2...

terung ~

hehehe

tu sebab masakan seorang ibu memang penuh kasih dan sayang untuk suami dan anak2 tercinta...

wahhhh hebat gak akk masak kan.sedapnyaaaa.

utk wanita bekerja cam kite, mmg akan cuba sedaya upaya utk masak bila sempat kan...

tpi sya masak simple2 je... hehe

lomak ketam....wah nak sikit...:)

huh ku nampak ketam..nak ckettt!

saya masak telur masa kicap utk diri sendiri dgn penuh kasih sayang, tu pasal licin! hahaha!

10/5/12

cheqna masak malas..makan nak
kikikiki

tk sangka awak ni tukang masak yg hustler...kagumm

saya dulu memang paling liat nk masak,saya harap benar belum terlambat utk saya berubah..:(

Sampai sekarang cik ina masih percaya memasak itu sinonim ngan kasih sayang. Dah lama cik ina tak masak ketam, sedap sangat ketam masak lemak ngan nenas tu , cik ina jadik lapar . Pandai Fara masak semua lauk tu.

pergh....pergh...pergh....KETAM tu

11/5/12

Masak lemak ketam tuuuuu...sedapppp....akk suka Ketam sis...

11/5/12

fara, sedapnyaa..dah lama kita tak masak tau.

sedapnya farah masak ketam tu..resepi baru ne..kak ita tak pernah cuba ketam dengan nenas..biasa udang dengan nenas..cantik aje farah masak...siap ada hiasan-hiasan lagi..kalu kak ita taram-taram aje...

uishh..sodapnya...!

taknak ajak kawan2 dtg makan sekali ke? ekkeke

12/5/12

sya suka masak. tp mr suami selalu tak nak susahkan sya masak2 utk dia. jadi kami selalu makan kat kedai.

Huh.. gulai ketam tu menangkap selera le fara.

13/5/12

pinggan hadian kawin ke tu?

lemak ketam + nenas... mcm sedap je

Tanpa Nama
15/5/12

Memasak dgn penuh naluri, hasilnya...tambah nasi berkali- Kali!

LWindsor

puashati bila yang tersayang makan masakan kita kan..:)
all the foods looking goodsss kak fara ..;)

Catat Ulasan