3/05/12

kelepet

Saya cukup pantang dengan peniaga makan yang suka sangat nak kelepet duit pelanggan. Maksud saya, harga makanan biarlah konsisten. Jangan minggu lepas, saya bayar nasi goreng kampung dengan RM 4.50. Tapi hari ini, dibantai harga RM 5 pula! Tolonglah tauke kedai. Duit tak berkat kalau asyik nak mencekik kami!

Emosi!!!!!!!!!!!!!!!!!

30 comments

naikkan harga ikut harga ayam kot...yg selalu naik dan turun ikut perayaan...

3/5/12

nak buat macamana, kita cuma pembeli. terima je la... (bukan aku kata)

3/5/12

boleh pulak ubah2 harga gitu..tapi mahalnya nasik goreng kampung 4.50.kat sini harga 3.50 je biasanya..

nasi goreng kg sampai 5 henggit? Nak bayar hutang ahlong kot!

3/5/12

minggu lepas letak udang, minggu ni letak bilis

kalau kena kat sy dpn2 sy tny knp rm5? kalau ada org lain pun gasaklah...haha..jgn tiru..rare ni.. =P

ouww!aydin comei sepet2 mata..hehe..
maybe dia beli beras mahal kot..tetiba nasi naik harga..:p

3/5/12

saya pnah kena dulu masa keje..dah le mmg tak suka bawa duit byk2 time lunch..sbb kedai dekat jek jalan kaki..bawa 7hggt..pastu amik nasi yg sama n lauk yg sama tup2 7.50 :O nsb air kosong free :((

3/5/12

Mungkin sebab dia dengar ada kenaikan gaji tanpa mengetahui tidak semua pekerja menikmati. :(

betul fara..acik pun perasan..kadang2 lepas makan..ternganag jugak dibuatnya masa bayar

mahalnya..kalau sedap takpe la jugak..hehe

Peniaga kaki kelepet ni, mmg patot di sound depan depan aja..cakap direct masa nak bayar...biar terkulat muka dia

3/5/12

emosi jugak ni..diorang ni ingat duit haram tu duit hasil curi dengan duit judi je kot..

sabar....

tau lah gaji kami dh naik.tp agak2 lah kan.

3/5/12

ERM... MEMANG BIASA KENA CAMNI..

hurmm...die ingat kite tak ingat harge kot..
suke2 je nk letak harge lebih..

3/5/12

aku pulak terkena kat satu tempat ni, aku mkn nasi campur ngan member aku, nasi, lauk dan sayur adalah sama sebijik...tapi apesal ntah, org kedai tu caj aku lebih berbanding member aku tadi..member aku pun pelik, sbb lauk kitaorg sama!! mmg bergaduh la aku kat situ ngan mamat tu....sumpah tak dtg lagi...

3/5/12

makan sedap walau harga pun sedap..tapi tetap tak puas hati gak...sukar diramal dgn kenaikan harga makanan skrg nih, esok blm tentu harga sama dgn hari nih...report jer!!

mungkin inilah yg dikatakan inflasi melampau ..

harga ikut emosi semasa.. (",)

p/s: kalau datang bulan, lain harganya.. (gurau2) (",)

jom ke CR, hanya rm 3.50.. heheheh
siap promote lagi.. kikikiki

lama sudah tidak dgr perkataan 'kelepet' tu....

3/5/12

hurm..memang kena tanya tu. kalo tak suka ati la dia kenakan org lain pulak.

betul2.lg plak kalau makan nasi campur.dah macam makan apa dia punye mahal.kdg2 bli lauk je pun...dah serupa bli udang skilo dpt makan 2-3 ari...

Bese at tu...kengkadang,Kalo depe x do syiling...Dari 3.20. Leh jd 4.00 terus.......huhuhuhuhhu...

oh.. samalah.. biasa berlaku.. amik menu yang sama tapi harga berlainan..

OK. pe kata pasni kita 'ban' itu kedai?

selalu juga kena farah...nak buat mcm ne bayar aje...

kelepet tu claypot dalam bahasa melayu, kah?

Catat Ulasan