22/05/12

qada' puasa

Saya sedang berusaha gigih untuk mengqada' puasa-puasa lama. Puasa yang saya rasa macam tak akan habis berganti. Terlalu banyak sebab dah diganda-ganda. Bermula dari zaman sekolah sampai ke hari ini. Sudah sampai masanya saya tebus segala kesilapan.

Ada orang suka menakut-nakutkan. Saya tak suka. Buat semangat saya jadi pudar.


36 comments

22/5/12

tak apa fara..teruskan je berpuasa.. saya pun ada puasa yang belum berganti..dan nazar yang belum tertunai..

~insyaAllah awk boleh..pedulikan kata2 orang lain :)

22/5/12

AYUH... TERUS BERUSAHA QADA' PUASA..

semoga semangat terus ada tuk qada' puasa...
jangan pedulikan ape org nak ckp..yang penting niat kita ikhlas nak tebus dosa.. :)

takpe..bagus utk kamu menggantikan dan sekaligus membuat persediaan utk puasa akan dtg!Bagus bagus bagus...!

kuatkan semangat kamu!

is pun xstat lagik.. untuk menampung puasa2 zaman dolu2...Allah... moga ada kesempatan... amin~

22/5/12

Selamat berpuasa. Banyak mana pun pasti tinggal sedikit dan langsung habis bila gigih mengqada. Jangan lupa fidyah nya ya.

betul mommy fara.. kalau boleh jgnlah diulang kesilapan yg sama kan..

22/5/12

takpe,buat pelan-pelan..samalh kite..dah jgn lupa byr fidyah juga

sebenarnya cukuplah kalau kita larat, bab kawan2 y suka takut menakutkan dari segi berbicara, dengar boleh..

okey....
agama kita adalah agama y paling senang

22/5/12

Setiap detik adalah detik baru.
Mulakan langkah baru kalau langkah lama dah tersasar. takde masalah.

*saya cdg fara cuba kira anggaran puasa tu, jadi boleh ganti dgn ada target. dan kalau yakin mmg blm ganti yg lama, kena byr fidyahnya.
rujuk pada yg arif @ buat carian internet..ada rasanya, saya sendiri kurang jelas.

selamat mengQada' puasa kak farah (",)

22/5/12

jom, lagi 3 hari (tahun lepas). tapi yang tak complete selepas baligh hingga ke hari ini belum qada' lagi

harap tidak akan mematahkan semangat...

rasanya rmai lg yg blum habis qada puasa sejak baligh dlu..termasuklah sy :(

selamat berpuasa farah..kak ita pun sama ne..hari ne pun puasa juga...

Teruskan. Yg penting niat kita, hanya Allah s.w.t je tau.

Teruskan. Yg penting niat kita, hanya Allah s.w.t je tau.

22/5/12

selamat meng qada' puasa.....

22/5/12

aku pun tgh gigih ni ganti puasa...

selamat berpuasa!!

jangan ambik pot sangat lah apa orang kata...
ada jenis manusia - memang suka tengok orang gagal...

22/5/12

dekat la ek kita ni?? kalau jumpa, hai hai la ek...
sy duk sunway....opis dekat area kastam.....:)

22/5/12

Rasanya memang banyak puasa 'lama' kakcik yang belum berganti. :(

22/5/12

Perlahan-lahan daripada bertangguh-tangguh itu adalah lebih baik kan...

kadang2 kita tak tahu amalan manakah yg memudahkan kita utk masuk syurga Allah swt..

sebagaimana seorang pelacur buat satu amalan baik yakni bagi minum kepada anjing, Allah swt pandang dan suka amalan tersebut, Allah swt ganjarkan syurga..

p/s: maka jika seorang islam yg baik telah buat usaha yg kelihatan sukar iaitu utk qada' puasa2 yg lalu, tidak mustahil lebih2 lagi pandangan Allah kepadanya..(",)

Bagus Fara,
Akak pun akan buat macam Fara sekiranya berkesempatan....teruskan!

insyallah.....

orang yang menakut2kan tu mesti jeles dan tak habis ganti juga (kot)

hahaha selamat berpuasa (ganti puasa)

Selamat berpuasa Fara..

saya pun sedang cuba mengqada' puasa ni...harap2 sempat dan dipermudahkan semuanya...

Teruskan Fara puasa ganti tu wajib didahulukan. Jangan nak pedulik ngan cakap orang : )

kekadang tabik tengok kekawan yg ganti puasa 30 hari sebab bersalin time puasa, tentu dia orang kuat sebab ada orang kuat di sebalik mereka,..

sekurang2nya awak sedar kesilapan lama tu.. ayok, teruskan. masih ramai kawan2 yang menyokong semangat awak :)

Kakain pun sedang berpose jugak nii..
Puasa ganti...

Biar la org nk kata apa pun..janji kita tahu apa yg kite buatkann.

caiyok caiyok! :D

23/5/12

chaiyok fara!!

13/6/12

Ceapat..cepat fara ganti puasa. Semoga berjaya !...

Catat Ulasan