29/06/12

dosa

Adakala, saya menganggap diri ini seperti pelacur. Supaya saya tidak menganggap diri ini mulia untuk mencemuh dosa orang lain. Sedang dosa sendiri pun belum tentu diampunkan (semoga Allah mengampuni dosa kita semua).

40 comments

Subhana Allah ~

alamak...jgn lah sampai anggap diri seteruk pelacur sis.

kenapa sampai ke situ soalan awak
?

Sentiasa muhasabah utk mencari yg terbaik..

kata orang, selagi kita sedar akan salah silap yang kita buat, maknanya Allah masih sayang kita dan beri peluang untuk kita perbaiki..

Semoga kita sentiasa dlm hidayahNya.

29/6/12

sama-sama la saling mengingati...

hmmmm xtau nk ckp apa.salam jumaat kak =)

ye.. moga kita sentiasa di bawah lindunganNYA dan jauhi laranganNYA..

@Telor Power

Selalu kena ingat, pelacur juga layak ke syurga Allah andai taubat mrk diterimaNya. Jgn pernah ada rs jijik dan hina pd pelacur krn selagi manusia ada sifat saling bimbing-membimbing, Insya-Allah...Allah akan melindungi kita semua.

Setiap kali klu sis bukak FB, mst menjamu mata dgn status yg spt angkat bakul sendiri. Gayanya spt bermuhasabah diri tp dlm ms yg sama menjatuhkan hukum dosa pd sesama manusia. Sbb tu, tak apalah. Biarlah kita ltk taraf diri kita ini hina. Sekurang2nya, kita sentiasa sedar yg kita ini berdosa. Dan menghrpkan dosa kita ni diampunkan Allah SWT.

=D

@al-lavendari

Soalan apa Pakcik?

@Aisy Nasiha

Ya Allah! Mudah-mudahan!

29/6/12

smti ;)

29/6/12

Mmg benar dan nyata meraka juga Makhluk Allah...ada yg terjebak dan diperangkap..ini wajib kita rasa simpati..bagaimana dgn kerelaan dan tututan kehidupan mewah yg mereka kejar....Apa jua kesalahan Allah maha pengampun...ini kebenaran...

29/6/12

Kena cermin diri dulu sebelum nak mencemuh org lain.

same2 kite menginsafi dosa yang dah kita lakukan..
erk..tp jgn smpai anggap diri mcm tu kak..

@.: iEyLa :.

Cuba sekali sekala kita letak diri kita ke bawah....fikirkan usaha kita utk sentiasa kembali kepadaNya. Tak salah, kan?

=D

@Eye_nee

Kak Eyenee tak pnh menghampakan sy utk setiap komen yg diberi. Sentiasa memahami penyampaian sy. Terima kasih!

29/6/12

kdg2 malas nk bukak fb sbb tu la..sbb termengumpat dlm hati bila baca status org/ tengok gmbo org. Astaghfirullah!

hari hari kita istighfar, hari hari harapkan Allah ampunkan kita semua...Amennnn

nurul mmg kureng cket fb..bila bukak jadi fening..kalau jul2 kelambupun tak masuk fb sangat

MF : betul juga tu sis... aku yg sebenarnya salah anggap pada mereka.

29/6/12

akak,
jangan PK macamtu.

29/6/12

Semoga kita sentiasa punya kesempatan untuk memperbaiki diri. InsyaAllah.

ye...
dlm kita menjaga pertuturan, perwatakan, perhubungan kita hari2..

adakalanya kita pun buat silap juga..

ulang balik kata2 fara -> semoga Allah mengampuni dosa kita semua!

aminnn!!

Janganlah merasa seperti itu.. setiap dosa yg dilakukan kalau bertaubat pasti diampunkan oleh Allah..isnyaallah..

anggaplah diri seperti pengembara yg singgah sebentar di dunia yg sementara dan tidak punya banyak masa utk mencemuh dosa lain.. (",)

Semua org melakukan kesilapan. Doakan yg terbaik utk diri sendiri.

29/6/12

TAK PERLU TERLALU MENGECILKAN DIRI..

sentiasa mengharap dapat menimba
ilmu akhirat sebanyak yg mungkin
utk perbaiki diri sendiri

jadikan hari ini lebih baik dari semalam

amin...

insyaallah semoga dosa2 kita dan seluruh keluarga kita diampunkan

betul.. pembunuh dan penzina pun mampu ke syurga Allah, tapi mampukah kita.. dan bernasib baikkah kita diberi peluang untuk bertaubat,..

As salam Fara,

Baca status yg kamu tulis ni kan teringat satu isu, seorg individu mengeluarkan kenyataan menyatakan seorg isteri perlu melayan suami mereka seperti 'pelacur kelas pertama'... Ala isu berkait dgn "Kelab Isteri Taat".. Sy baca dan cuba bersikap neutral & tdk prejudis tp tetap merasa something wrong somewhere... :(

Eh, takde kena mengena kot dgn entry awak ni! hehee... Take care Fara! Senyum2 selalu! Have a nice weekend ;)))

cuba untuk menjadi yg lebih baik dari segi amalan..:)

1/7/12

kita semua makhluk Allah kadang kadang tergelincir lidah dari landasannya moga saling memperbaiki diri dan mengampuni dosa kita semua

tak ada manusia yang sempurna..sama2 kita perbaiki diri hari demi hari..:)

saya selalu anggap diri saya indiana jones.... sekian

setuju!

mudah-mudahan...sama-sama menginsafi diri

Catat Ulasan