22/06/12

sekilo durian kampung rm2

Rabu lepas, bos belanja makan durian. Durian dari Mantin. Ada macam-macam nama. Biawak. Udang. Kucing. Tapi, saya cuma kejar musang. Bayangkan. Isi kuning yang manis. Nikmat sungguh. Saya makan tak henti-henti. Dengan cuaca panas sekali dengan jerebu. Sudahnya hari ini, saya menderita penyakit seltuk.

Hah? Seltuk?
Oh, ianya sejenis penyakit pakej. 
Selesema dan batuk.
Hee~
Jangan marah ya?

Tajuk entri atas memang gempar, kan?
Itulah namanya, lambakan durian.

Sejak akhir-akhir ini, saya selalu kesibukan. Bila nak curi tulang layan blog, mesti ada yang menjerit URGENT! URGENT! Pendengki!!

34 comments

akk minum air manyak2 eh.rara ritu mkn gak lg 2 3 ulas sbb menggoda durian tu.hehe

ishh, baru nak tanya kat mana sekilo tu..hehehe...

huwaaa...saye gak yang xdapat2 lagi..
minggu ni nak cari jgk..huhu

As salam Fara,

Adeh, cerita durian di sana sini, bikin terliur je... Hrp2 terjumpalah durian di Peru ni... Berdoa ni...hehehe :))

Biasalah blogger mmg ramai 'pendengki'! hehehe ;)))

22/6/12

aku baru terkena minggu lepas, beli d24 kat pekan karak. tapi bila bawak balik, mengkal!

durian kat beranang pun ok jugak.

22/6/12

Bestnya bos belanja, puas dpt mkn durian kan.

22/6/12

cmner ghoper durian biawak tu ea.. fara ?

Ahhhh saya lagi dengki sb kamu dapat duriannnnnnnnnnnnnnn!haahahahahaaa~

22/6/12

makan tak henti2 mmg lah wajib ko kene Seltuk tu...hhehehe..

hehehe .. citer durian lagi.. lari dulu sbb x mkn durian

22/6/12

nasib baiklah saya bukan penggemar durian.

Kita pun tiap2 ari mkn Durian Mantin. Boss bwk dari Kebun dia.

3minggu batuk tak reda.

terima kasih kepada raja buah!

22/6/12

Okeyla tu..tak demam.

Isi kuning yg manis..hmm..sgt menggiurkan!

Kalau ada demam??/jadi apa plak???hhehehehehe...Mamseltuk?

Orang kata, durian gajah pun sedap.

22/6/12

huhuhu...memang dapat berangkai2 ubat la ni ye fara..take care ok.minum byk air

22/6/12

Oh... kakcik juga terkena penyakit seltuk itu! :(

Warghhh..kalau smpai dpt seltuk tu dah kira melahap,bukan makan..hehe
jgn marah..

yun x minat lgsung makan duyan...

seltuk eh? baru dengar..huhu

tak tahan time jerebu ni.. kesian kat en. suami dan anak2 bila dorang berada diluar rumah.. tapi ai yang dalam rumah ni pun boleh demam teruk dibuatnya.. syukur dah ok.. ;)

wakakaka.. lucu plak pakej penyakit Seltuk tu?? Selsema dan batuk.. hehehehe... oh ye, saya baru je sihat dari penyakit seltuk ni.... cuma tinggal mengidam je nak makan durian selepas membaca entri ni... hehe

Seltuk ingatkan sel apalah tadi. Kakak suspen je..

Kakak suka durian yg lemak+pahit = best jadinya:)

22/6/12

kami tak jumpa yang berkenan di hati lagi..konon2 nak tunggu durian kat kampung..mcm lambat lagi je..

haritu pon sy mkn durian free kawan bagi huhu dah puas dah jd x terlior =)

assalam fara..ramai betul peminat musang kan..
minum air banyak2 farabiar cepat baik tekak tu

Ain tak pandai makan durian kak..bau jer dah cukup buat air liur bertakung.Rasa loya jer.mmg ngelak klu lalu depan org jual durian..hihi.adik beradik ain suma tak makan durian..rugi org kata..:P

22/6/12

hanya obat berasaskan dadah yang mujarab untok seltuk...

22/6/12

aku xleh baca.. hantu durian... hahaha..

jom baca kejap..=D
http://lolz-l.blogspot.com/2012/06/still-jahat-walaupun-dah-solat.html

bestnya durian..farah...kenapa tak ajak kak ita sekali..he..he

Sedapnya buah durian..mmg kesukaan kakain sekeluarga tau..

mkn boleh tapi jgn dilayankan sgt...:)

ok, bak mai sebakul...

Mommyfara
Owhh seronoknya makan durian. Nak nak lagi kalau durian f.o.c. Orang kata petua supaya tak sakit selepas makan durian ialah minum air dari pangsa durian yang kita makan itu. Entah benar atau tidak kesannya, akak buat juga tapi rasa sama je, tiada beza. Tekak tetap sakit dek kerana manisnya isi durian. All is about our kawalan minda dan psikologi..kalau kita yakin ok, maka ok lah jadinya kan..akak pun baru makan durian minggu lepas..ex boss belanja durian Taiping..

Catat Ulasan