25/07/12

jaga hati

Sshhhh!

Jaga hati ya? Dalam nasihat-nasihat orang dan kongsi-kongsi fadhilat Ramadhan; Tanpa sedar, kita termengata orang. Perasan tak? Perasan tak?

Kalau tak perasan, memang innalillah pada iman.
























Arghhh! Saya mengata orang ke? Tampar diri sendiri!

35 comments

25/7/12

selamat berpose mommyfara =)
kita kena always muhasabah diri kan??

25/7/12

kadang2 mmg terlepas.. Allah huakbar kesian iman saya huhuhuhu

sama2 kite perbaiki diri kak.. :)

Hehe, best fara dh kembali menulis.. Bab ni mmg btl, tp tpulang pd niat fara la, klau nk bg ingatan taklah berdosa bg org yg bc terasa

25/7/12

Itulah yang sering terjadi tanpa kita menyedari kita telah menyinggung hati... :(

25/7/12

ceh, paku dulang! tapi kalau nak ambil iktibar tak salah asalkan jangan merendahkan keperibadian orang walau pun memang betul.

25/7/12

hai fara :)

harap Allah melindungi dr perkara2 yg dilarang

OPSSS....

kkadng kita mmg boleh terlupa... insan biasa kan

25/7/12

takut juga..

Susah nak jaga hati semua Fara..

25/7/12

gua perasan dari mula buat blog lagi...

alamak,rara ke? hmmm takutnya.

25/7/12

Bila tersedar termengumpat, eloklah Istighfar.

Ha itu makan dia.

plak dah

25/7/12

sama2 ingat mengingati...

Memang betul,
Memang sah,
Ko berhenti seketika cuma!

Wekembek!....issyyyhhh, macam lame beno ko berhenti..hehe

Tak perasan (lupa) xpela fara.
Boleh dimaafkan.
Lagipun bukan niat dia.

...aku terlupa (tak perasan) baca niat pose....tapi aku terus berpuasa.

aku terlupa yang aku pose, lalu terteguk ayo (kamon, masa pose di luar ramadan ye...),...xpe kannn?

terima kasih fara atas nasihat yag sangat baik ni.. semoga bertambah2 pahala buat fara dibulan ramadhan ni.. kita ni perlu diingat2kan selalu kan.. bukannya tak tahu tapi sellau buat2 lupa.. Selamat berpuasa..

25/7/12

ELOKNYA KITA ATUR TUTUR BICARA AGAR IA TIDAK MENYINGGUNG MANA-MANA PIHAK.

sentiasa saling mengingati, apa kan daya kadang terlepas juga dah namanya manusia tiada yang sempurna kan?

25/7/12

sedang cuba untuk menjaga mulut... tapi kadang tak sedar terkeluar juga... adeh... kena tambpar diri sendiri juga la...

25/7/12

kesiannya gambar header tu...

Salam fara,
Jaga hati, jaga lidah, jaga mata...dAn jaga semua..tapi akak x dapat nak jaga citarasa bila makan...hehe

25/7/12

susah nak jaga fara. sbb idup keliling manusia..kdg2 ada yg tak sdp kat hati/mata. terluah kat bibir..

jd, bykkan istighfar.

Selamat berpuasa dan beramal fara.....
Lidah tak bersalah, nafsu dan fikiran kita ni yg nakal.
Bnyk berdoa jauhkan dari itu semua.

25/7/12

Kadang² kita terlepas pandang benda2 mcm nih.

Selamat berpuasa & berbuka buat fara & family ☺☺

yes, betul..terima kasih atas tzkirah..

ps: dah dapat mood menulis pok amai amai dah? :)

tulah kadang2 rasa nk berhenti menulis kejap tulis blog bila bulan puasa ni...

saya harap tkde yg terasa lah dgn saya...harap2nya...mudah2 awak juga akan bertambah ahli keluarga..Aminn..

25/7/12

...susah nak diperbetulkan bila ianya dah menjadi kebiasaan

teringat lagu Tombo Hati dari Opick.

terima kasih atas peringatan ini...


www.heykawan.com

26/7/12

Perlukan bantuan? Tampar...?

kekadang ada hati tersentap dengan teguran kita @ mungkin cara kita tak kena..

betul tu farah..kak ita bulan puasa lebih banyak berdiam diri..malas nak bercakap..dan kekawan pun perasan..kak ita rasa kurang bercakap ok kot...

lek lek...jgn tampar sampai merah sgt pulak...ekekekee

Catat Ulasan