29/08/12

gangnam style - 70 juta penonton!

Pertama kali saya tertonton klip video ini (di pusat membeli-belah Batu Pahat), saya bersumpah-seranah; Apa ke halnya ni? Mana arah datang video ni? Hoi! Tak senonoh video ni! Sapa penyanyi ni? Buruk ghupenya! Serasa saya, berbakul juga dosa saya dapat percuma. Belum masuk dosa mengata dalam hati bila terlihat ramai yang duduk menunggu depan skrin TV, menyaksi video yang entah apa-apa. Bukan setakat tonton, malah tergedik menari ikut rentak lagu. Parah!

Rupanya, Gangnam Style dah jadi fenonema. Lagu berentak laju ala-ala pasar malam SS2 sudah menjadi ikutan. Malah, tajuk Gangnam itu sendiri sudah menjadi SEO. Hahaha! Walau apapun sampai sudah kalau terdengar lagu alah ini, saya mengutuk sendiri. Allahuakbar! Jauhkan!




34 comments

29/8/12

ekceli..tadi on the way datang opis cheqna pasang hotfm..diorang duk sibuk sembang pasal ni...sampai opis cheqna on youtube..tengok..ya allah..mengutuk panjang cheqna...ntah apa2....hishhhh

29/8/12

MF,
itula.. rupanya jadi fenomena.. terpaksa google semalam sebab tak tahu.. :)
Gangnam tu nama daerah di korea rupanya..

sblm ni sy pun tak pernah tahu pasal 'gangnam style' ni..tapi bila terbaca pasal video 'suasana gangnam raya' kat harian metro terus saya search kat youtube..haha! sekadar tengok je sebab dah heboh sgt.

gangnam ni ape???Sape??

29/8/12

xpaham tul..
duk menari tgh2 org ramai..

Baru tau pasal gangnam bila dgr hotfm pagi tadi. Best sgt ker sampai 70 juta penonton.

29/8/12

fenomena sekarang.. adeh!

29/8/12

hehehe..fenomena terus..

Walaupun telah heboh diperkatakan, kakcik belum menontonnya lagi. :)

Tanpa Nama
29/8/12

1. mula2 aku ingatkan gangnam ni macam gangbang!
2. aku baru lepas tengok tadi, lebih 68 ribu view. dalam hati terfikir, what the hell??? sampaikan PM kita pun ada sebut dalam twitter dia pagi tadi.

29/8/12

havoc betul pasal gangnam style ni.. langsung saya tak terfikir nak menontonnya lagi buat masa ni.. hehehe..

29/8/12

aku antara yg google apa itu gangnam hari ini.huhu

skrg dah tahu

assalam fara..acik memang ketinggalan..nasib baik jugak kot tak sama la acik dengan fara agaknya.
sampai sekarang acik tak tau apa benda alah gangnam style ni

Tanpa Nama
29/8/12

manusia ni mcm2 minatnyer!

KC slalu dgr kat radio. Td tgk kat YouTube. Mak aihhh .. bughoknya. Hehehe.

tu ar... dah jadi fenomena plak... apa yg best video tu??? ermmm

pestime dgr psl gangnam style ni pagi td..suami sy ckp


sy dok pikir apala gangnam tu

gangnam style tak dahsyat.. barzakhnam style lagi dahsyat.. (",)

29/8/12

SAYA TAK TAHU MENAHU LANGSUNG..

29/8/12

yang buat lagi sakit hati bila pihak media memberi ulasan seolah2 menyokong...aritu tengok di MHI siap ada interview dengan si pencetus fenomena ini...bangga giler!

aku juga turut terjebak sama

30/8/12

aritu saya cek billboard chart nak cari lagu BOA, tengok2 si mamat PSY ke PYS ke gangnam ni la duk no.1 kat chart, tapi hati belum teringin nak nengok videonya lagi. jap lagi la. naikkan rating yang tersedia sky high tu

mmg pon sis! sy mula xsuke,lepas dh dgr bnyk kali jd tersuka,tp xlah suka sgt! biasa je.tp xleh tgk vid dye,geli sket.mcm lucah!

hahaha..dh jd viral...dasat la korean ni...dlu kpop, ni dh gangnam plak...

kita?? :p

tak tahu lagi farah agak bezy..nanti nak tengok juga lah...

tak tgk vids lagi tapi da few times dgr radio...

pagi ni, versi johan, "acai jahanam style"

adoiyai~~

30/8/12

selamat hari raya
soping complex kat bp.. tang mana,.. org bp ke?

akak ketinggalan btol, x pernah dengar cuma baca kat fb jer.. isshh

gangnam style? saya pun baru je tahu ni.. terus p google dan Youtube.. huhu, macam2 betul kan..

As salam Fara,

Ala saya ketinggalan ke? huhuu... Kat sini xde pulak gangnam stlye ni...ke belum sampai...heheeh... ada jugak dgr2 kat FB org dok sibuk heboh2... ALLAHUAKBAR... tetiba ada timbul satu perasaan yg aneh... :(

Hye mrs farra, selamat hari raya, oppa gangnam style@maaf zahir batin... Kehkehkehkeh

makin femes la pulak gangnam ni..

kalau jadi fenomenanie yang parah nyer..apa tah nama mcm ganyang jer.mmg tah pape tarian mcm mana bleh femes..haru2

saya dah fasih dah gerak tarinya.... haha

9/9/12

tak pernah tgk lagi video tu. Tahu pun melalui cerita2 di blog mcm ni

Catat Ulasan