5/09/12

kisah mat punggung

Ada orang, sarkastik dan sinis dalam melontar kata. Tapi kecut bila disuruh turun padang. Ada orang pula, berani lagak laksamana. Tapi bodoh dalam mengalir fikir.

Kisah Mat Punggung takkan menjadi sejarah agung. Kalau nak menjolok sarang tebuan pun, belajar jadi bijak dulu. 

Budak tu bikin malu orang Johor la!!!


27 comments

memalu kan...

5/9/12

Mereka belajar dari apa yang diajar, tapi mereka tidak menggunakan fikiran untuk memilih mana yang boleh dijadi pengajaran dan mana yang boleh menunjukkan mereka sebagai kurang ajar!

manusia ni mcm2 peelkan!

5/9/12

nasib baik sy bukan org johor. tetibe. sy tak faham pun abende dorang buat, dan tak nak paham langsung pun.

Betullah buat malu org Johor je.

Tak akan menjadi sajarah agung
Tak akan bertamadun satu kaum andai rapuh akar rumpun
Tak akan bijak seorg insan andai akal di lacurkan
Martabat seorg manusia bukan pada tindakan tp pada waras fikiran...

Bertindak ikut hati...padah menanti..

5/9/12

aihh tu lah pasal, katanya budak batu pahat, lagilah bikin malu, huhu

5/9/12

Mat punggung apa ek? Ada kaitan dgn politik ke?
Ketinggalan pulak saya..

ohhh org johor ke??? hahahahaha :D


(fuuhhh lama tak dtg sini...hihi)

ler budak johor ker?

5/9/12

MF
setuju!!
Tah apa2 kan.. Nak menegur haruslah dgn bijaksana ..

5/9/12

APABILA BERFIKIR MENGGUNAKAN LUTUT...

masalah juga kalau bertindak melulu atau memb**i buta tanpa berfikir panjang... kurang cerdik maslaah jugak tuu..

Apolah nak jadik. Skng ni dok punggung sana punggung sini. Sapa ajar eh? Peace.

otak kat punggung ;)

6/9/12

setuju..
haish..ntahlah...macam2 hal..sehinggakan nak tgk berita pun dah mals skang ni

6/9/12

alamak, siapa ni? tertinggal ketapi nampaknya aku ni...

As salam Fara,

Alamak saya terlepas kapal... siapa & kenapa? Mat Punggung?? Anyone? Please help me! En goggle~~~

ho... ho.... ho....
berfikir sebelum bertindak....

6/9/12

Assalamu'alaikum
Ke rumah yang indah, saya mohon izin singgah.

Tak sangka terhidang cerita seorang anak, yang menyangka kehebatannya banyak, yang menjangka gelagatnya terlayak, rupa-rupanya layar hidupnya si kain rabak.

Terfikir juga sendirian, apakah diri sendiri ini yang terbatas daya fikir, atau semangat menentang memang terlalu fakir?

macam-macam perangai

Alhamdulillah.
Kejadian yang diizinkan Allah untuk kita mencari hikmahnya.

tak fikir sebelum bertindak.. bukan takat memalukan Johor tapi negara turut terpalit sama..

tak paham lah kak ita ne..mat rempit ke farah..he..he..

7/9/12

hah! orang johor ke? malu sungguh laa.. kesian mak ayah dia..

yag mana ni? yang senaman ponggong tu ke?

7/9/12

fikir duu sblm bertindak

Catat Ulasan