19/11/12

bapa kelar anak 11 bulan

Bercinta dengan lelaki bodoh, mungkin itu kesilapan perempuan yang boleh dimaafkan. Tapi, berputus untuk berkahwin dengan lelaki bodoh; bermakna, perempuan itu adalah super-duper bodoh.

Jodoh tidak datang suka-suka dalam hidup kita kalau kita tidak berusaha. Memang, jodoh itu di tangan Tuhan dan setiap manusia telah ditetapkan jodoh masing-masing. Tapi, segala-galanya bergantung di atas usaha sendiri. Kalau kita masih tergedik-gedik hendak berkahwin dengan lelaki bermuka jambu dan pandai main muzik tapi hakikat luarannya; pokai, penagih dadah dan pemalas, PUN BOLEH JADI JODOH JUGA sebab itu kemahuan kita.


30 comments

19/11/12

orang gila dan bodoh makin ramai memenuhi isi perut bumi.

19/11/12

Tak sempat tgk berita pasal ni smalam. Penangan dadahm, anak tak bersalah jadi mangsa.

19/11/12

Entah terpengaruh dengan apa, ramai orang dah semakin tak betui otaknya..

As salam Fara,

Terbaca berita tu masa hubby buka FB dia... Tak suka nak baca tapi terbaca juga! Anak itu confirm syurga... teringat kata2 seorg pakar motivasi, lihat jodoh kita siapa kerana mereka cerminan kita... baik mereka baiklah kita, buruk mereka buruklah kita! Tapi ujian setiap org juga tidak sama... hanya ALLAH Maha Mengetahui... sebab itu kita kena buat solat hajat atau ikhtirah utk bertemu jodoh kan... alahai pjg pulak komen...jgn boring baca ye hehehe ;)

19/11/12

ya allah..
x tahu nak kata apa lagi...

19/11/12

Bila hidup tak berlandaskan iman macam-macam boleh jadi Fara..

19/11/12

MASYA ALLAH,

belum baca lagi berita ni...

19/11/12

boleh ke dipanggil bapa..ish2
tak hati kan fara

ngeri membayangkan..dikelar sampai hampir putus lehernya..semoga anak kecil tu tenang disana..

menurut berita masa tu baby tu tengah tidur kan..semoga dia sikit pun tak terasa kesakitan dicabut nyawanya begitu..sedihnya...

Setuju!!

19/11/12

betul.. kita ada hak untuk memilih dan dipilih.. jangan hanya bersandarkan luaran nampak gah tapi sebenarnya..

bangang tul la kan...aduhai...ni yg buat i takut kalau dibodohkan oleh lelaki..

19/11/12

Tolonglah perempuan2 yg belum berkahwin...pilihlah jodoh mu dari kalangan lelaki yg terbaik...akhlak dan perlakuan....kekayaan boleh dicari bersama...tetapi kebaikan akhlak tingkahlaku sukar dibentuk bersama....

19/11/12

kdg2 mmg ada isteri yg setia pd suami yg dah tak layak jd suami..maka byklah masalah mendatang.

19/11/12

mungkin dulu dia super baik untuk kita tapi selepas bersama, kesan persekitaran mengubah dia menjadi super kejam,, sentiasa berdoa agar semua hati ibu dan bapa terselit rasa belas terhadap anak2 hasil cinta kasih hati mereka.. caiyok shiela..

pilihlah untuk tidak jadi bodoh.

19/11/12

KASIHAN BUDAK YANG KENA SEMBELIH TU.. APA NAK BUAT SUDAH KETENTUAN ILLAHI.. NAMUN, SI PEMBUNUH TU HARUS DIHUKUM SEBERAT2 NYA..

Jodoh dari syaitan dan jodoh dari Allah S.W.T, berbeza. Jodoh kerana hawa nafsu, mcm2 blh jd. Mintak dijauhkan.

setuju farah..sehingga kini kak ita masih bercerita dengan kawan opis..apa bodoh sangat bini dia..dah tahu laki tu penagih kena nak tunggu lagi....sekarang kalu dia masih sayangkan jantan tu tak tahu lah...

19/11/12

Hmmm..yg menjadi mangsa keadaan budak2 yg tak berdosa kan,kesian..

Tapi memang ramai wanita suka lelaki muka jambu pandai main alat muzik kan? Kalau tak, takde lah gayah gayah K-Pop tu ramai peminat! ~bahaha

entahlah x tau nk komen, cuma KA x dpt nak bayangkan !

19/11/12

tak dapat nak bayangkan perasaan si ibu itu

sedih dgn apa yg terjadi.. mmg jodoh di tangan ALLAH.. tpi semua yang terjadi adalah dari kemahuan kita sendiri yang mempunyai tugas untuk memilih yang terbaik..

19/11/12

berita bila ni? baru sampai malaysia..nak kena google nih.. tula..betulla, elakkan dari awalkan..

19/11/12

berita bila ni? baru sampai malaysia..nak kena google nih.. tula..betulla, elakkan dari awalkan..

19/11/12

hanya mampu berdoa untuk jodoh yang baik..

mcm2 ..

Bila kita dah silap dalam memilih jodoh tolong jangan sesekali sia-siakan anak kita . anak kita tak berdosa. Anak adalah anugerah dari Allah SWT untuk kita.Hargailah mereka sepertimana kita menghargai nyawa kita sendiri.

Catat Ulasan