16/11/12

hijrah 1434


Nabi S.A.W bersabda; "Takutlah kamu kepada doa orang yang teraniaya, kerana ia diangkut di atas awan. Allah berfirman: Demi keperkasaan dan keagungan-Ku, Aku pasti menolongmu walaupun setelah beberapa waktu (waktu yang cukup lama)."

Dan bila Gaza diserang rejim zionis, kanak-kanak langsung dihalang peluang untuk menikmati hidup;








27 comments

16/11/12

selepas semua ini reda, kita semua kembali terlupa dan singgah sebentar di restoran McD.

ya allah...ya allah....

Semoga doa mereka yang teraniaya itu segera dimakbulkan olehNya. Amin.

selamat berhijran ke 1434.

16/11/12

Allahuakbar!!!



kejam sungguh!

salam farah..sedih kak ita tengok...bila kanak-kanak tidak berdosa menjadi mangsa..insaflah...

16/11/12

ya ALLAH... kenapa mereka kejam sangat...

16/11/12

mmg sebuah catatan duka 1 muharram. serangan paling hebat dlm masa 4thn.

sedih, geram, insaf..bercampur baur. moga saudara islam kita di sana sentiasa ada dlm doa harian kita.

ramai orang..melihat isu di Palestin ni ..dari pelbagai sudut, pelbagai angle..

@smbotak

Entahlah. Kalau kita boikot Mc D, 90% pekerja berpangkat kuli berbangsa Melayu dan beragama Islam akan menganggur. Majoriti syarikat yg bertapak kat Msia ni pun mmg milik Yahudi. In fact, institusi perbankan yg Msia ikut ni pun atas nasihat org Yahudi. Semua pun ada influence Yahudi. Jadi, kita mahu ikut yang mana?

@Daddy Ziyyad

Sy memandang dgn kesedihan sbb lepas ni, sy masih menikmati realiti dgn segala-galanya dipengaruhi Yahudi.

16/11/12

Mensyukuri kedamaian di bumi Malaysia

hm..selain doa, usaha perlu ada. usaha kita yang paling mudah dan kecil saya kira, adalah boikot sahaja semua produk dan penyumbang ekonomi mereka.

sebagaimana perlu istiqomah dalam berdiet atau beribadat atau jihad, begitu juga perlunya istiqomah kita dalam memboikot, andai kita anggap ini ibadat atau jihad.

16/11/12

Astaghfirullah...kejamnya...

tak gamak aku nak tgk....

16/11/12

KUIRING DOA KE SANA.. SEMOGA MALA PETAKA YANG DIHADAPI OLEH RAKYAT GAZA DITUKAR KEPADA SESUATU YANG LEBIH BAIK.. AMIN..

16/11/12

Semoga mereka akan ditimpa balasan yg setimpal dgn kekejaman itu.

Salam maal Hijrah,

Moga Aydin terus diberi peluang seluas-luasnya dengan bimbingan terpimpin.

Salam maal hijrah fara, sama2 kita berdoa utk keamanan umat Islam sedunia......sorry akk lmbt bls, kat bandung ni.

Allah..saudara kita, Qunut Nazilah jom.

17/11/12

kejam sungguh Israel nih...patut negara2 Islam yang lain bersatu kan menyelamatkan Palestin...

InsyaAllah..doa mereka pasti di dengar kerna ada yang melihat dan mencatit. Ain turut berduka kerana terasa2 beban kesedihan mereka. Realiti ini terpaksa kita tempuhi walaupun hati kita menjerit perit. Al Fatihah buat semua yang menjadi korban kerakusan manusia yang tiada hati :(

sedih... hmmm... moga mereka beroleh ganjaran syahid...

sy melihat anak fara juga berhijrah... lain pulak muka dia sekarang ni... (",)

Tak sanggup nak tgk gambar!

Moga Allah SWT mendatangkan bala kepada bala tentera Zionis dan sekutunya yg menyerang mereka yg tak berdosa.

19/11/12

moga mereka kuat dan tabah dalam menghadapi dugaan..

bersyukur negara kita aman dari peperangan..

Alfatihah buat semua mangsa..walau mcm mana kita semua memberontak..mereka tetap bermaharaja lela...ntah sampai bila..

19/11/12

aku juga tak berapa setuju dengan boikot memboikot ni. yang aku tak faham cuma sikap kita yang hangat-hangat taik kucing je.

Catat Ulasan