6/11/12

hina-dina

Petir yang menghentam bumi. Kilat yang sabung-menyabung. Menakutkan bukan? Saya mungkin nampak bodoh tapi kalau saya marah, terbelah bumi!

Ok. Saya berlebih-lebih. Tak adalah. Kalau saya marah, saya menangis. Macam hujan KL di petang hari. Tapi pagi-pagi lagi saya sudah selamat hujan. Macam mana?

Menghina dan mencerca; Sejuta kali saya fikir sebelum mahu menghina dan mencerca. Lagi-lagi Islam sama Islam. Mungkin ada di antara kita yang ok bila dihina cerca. Tapi tak semua dari kita punya perasaan yang sama.




19 comments

satu jari menunding ke arah org, 4 jari balik menunding arah kita...

6/11/12

tentang hujan : jiran aku yang singh tu cakap " kita pun tak tau berapa besar tuhan punya tank. tiap hari hujan". (lari topik)

jgn hina jgn caci!

Labih pedih bila hinaan itu kita tidak tahu punca atau asal salahnya... :(

6/11/12

hujan gerimis insan menangis tanda dosa terukir....

6/11/12

perlu ke nak hina2 ni...semua manusia tak sempurna...huhu...

setuju sgat!

diorang ni kadang2 ckp x berlapik..x tau perasaan org terusik ke x..kan..susah nak ckp...

6/11/12

hujan2 sedap tido ok =)

6/11/12

ermmm, dalam hati pun tengah sabung menyabung kilat nih. Siap petir sekali. huhu

6/11/12

Kalau yg menghina tu org terdekat, mmg rasa down sgt. Tapi kalo org yg tak berapa kenal, saya tak terasa sgt..biarkn mcm angin yg berlalu je.

6/11/12

saya pula, kalau marah. terus marah..10 minit kemudian, dah ok. yg susahnya apabila org yg kena marah tu dah makan hati ulam jantung..hadui..

6/11/12

as salam

haah, jauhkanlah dari menghina dan mencerca...kalau org hina, kita sabar..hati jadi tenang..mudah-mudahan

menangis boleh melegakan mata yang sakit..hehe

Betul, saya setuju.

marah macam mana pun saya rasa manusia patut diberi peluang.. memperbetulkan lebih berkesan dari hinaan dan cercaan..

kalau ain di hina..ain amik pndekatan yang mudah jer. istigfar banyak kali dan rasakan bahawa hidup kita nih indah dan singkat.buat apa nak balas mbalas. tapi sbg manusia..kadang2 'ter' balas lah jugak..tapi bukan hinaan lah. skang musim hujan kan? patutnya sejuk bukan panas..macam2.

Belum pernah dihina and xtau macam mana hana akan react on it. Takut bumi terbelah je as u mention. hehe

setuju farah....

Catat Ulasan