3/01/13

kenny rogers sunway pyramid dan nasi ayam hailam damansara utama

Saya sangat cerewet bila memilih tempat makan. Saya tak kisah bayar mahal tapi mesti sedap dan portion mesti banyak. Hujung minggu lepas, kami berjalan-jalan ke Sunway Pyramid (lagi). Tiba-tiba, tekak teringin hendak makan di Kenny Rogers. Bila bercerita tentang Kenny Rogers, saya teringat KR di zaman 90-an. KR pertama yang saya makan adalah di Subang Parade. Konsep KR dulu sangat berbeza dengan sekarang. Kalau dulu, konsep makan adalah layan diri ala-ala kafeteria. Kami ambil dulang, beratur dan pilih hidangan. Masa itu, saiz hidangan adalah besar. Ayam besar. Makaroni keju yang banyak dengan kuah yang melimpah-limpah. Kentang parsli yang dipotong baji besar. Segala-galanya besar. Sangat berbeza dengan sekarang. Sudahlah konsep makannya berhidang. Hantar pinggan bersaiz XL tapi makanan bersaiz S. Ayam kecil dan kering. Tidak lembap seperti dulu. Makaroni keju tidak menarik perhatian. Kentang parsli seperti dipanaskan semula. Muffin yang bersaiz kecil dan tidak segebu dulu (Sedap lagi mufin saya! Wahhh~). Dan sudah tentu, kunjungan kami ke KR Sunway Pyramid pada hujung minggu lepas adalah yang paling mengecewakan. Bila kami minta kuah ekstra, permintaan tidak dilayan. Sudu garfu tidak disediakan hingga saat makanan dihidangkan. Malah, kami pula yang terpaksa meminta. Kalau begini cara mereka melayan pelanggan, lebih baik jangan caj servis perkhidmatan. Hati ralat bila hendak membayar!

Saya bidik gambar dengan kamera kompak Olympus model VG120. Sila Google! Heee~

Lebih baik kami makan di Restoran Nasi Ayam Hailam Damansara Utama. Antara restoran kegemaran kami. Heee~ Kami ke sana pada hujung minggu lepas juga. Tapi hari yang berlainan. Kami makan di cawangan Damansara Uptown. Saya sangat suka nasi ayam hainan. Pada saya, kalau sos nasi ayam sedap maka sedaplah nasi ayam. Kalau sos nasi ayam tak sedap maka tak sedaplah nasi ayam. Kesimpulannya, restoran ini punya resipi sos nasi ayam yang hebat. Dan saya jatuh ♥.

Kami kuat makan. Sepinggan nasi memang tak cukup. Kalau kami pesan set nasi ayam, mesti ada nasi tambah walau hanya sepinggan!
Kami juga pesan kuetiau sup bebola ikan. Yummeh!
Mommy! Nak nasi ngan chicken! Laparrr!








30 comments

3/1/13

lain betul muka aydin bila rambut sikit..huhu..ahmad pun sama. bila baru potong rambut sampai confuse, ni anak aku ke? huhu

Bukan main tajam renungannya! :)

Makin lama, harga makin mahal dan saiz hidangan pula semakin kecil. Peningkatan apakah? ;-)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Saya dah lama boikot KR..mmg portion makin kecik, kering, servis hampeh...Eh, nasik ayam hainan wife saya masak pun sedap tau..bahahaha

Saya dah lama boikot KR..mmg portion makin kecik, kering, servis hampeh...Eh, nasik ayam hainan wife saya masak pun sedap tau..bahahaha

suka makan nasi ayam Ayamas.. tapi ciput je, kedekut...

(nak banyak masak sendiri la kan)

hai aydin...lain benar muka kamu nak, rambut ala ala tentera gini...

tapi comel....

gambar tuan tanah jarang sekali nak nampak kan...haihhh

perghhhh, ini memang sngt yummehhh!!! telan air liur aku...haha

Sedap plak tgk nasi ayam tu. Dah lama tak makan KR.

nasi ayam hailam??
slalu jmpe nasi ayam hainan..hiks..
nmpak sedap tuh..

lapar nasi ayam pulak dh!

dh setahun ayu xmasuk kenny roger.

baru tau.. dulu kn layan diri. memikirkan y dulu ayam besorr.. tetiba nak bt ayam panggang sendiri..

tak apa.. tggu saya beli pemanggang ajaib.. hahaha

Ini la masalahnya bila BW waktu tengahari..nmpk pulak makanan. Huhhhh...Kuetiau sup bebola ikann tu mengancam nafsu makan sungguh2.

Bila tengok Aydin kakak bayangkan dia mesti jenis senang makan. Montel gebus betul dia Fara.

Lama kakak tak pekena nasi ayam hainan.

kenapa berkerut dahi si Ayyan tuh...hehe

td kenyang...tgok nasi ayam ni terus lapar balik....kejam...kejam...

he he bestnyer. awat muka masam tu!

nmpak sangat muka dia tengah lapar tu kak..kalau sy jadi waiter takut plak sy nak tanya..hehehe

Regards,
-Strider-

3/1/13

sedap???

Setuju dgn farah, nasi ayam yang sedap ialah pada sos dan sup nya...:)boleh bertambah tambah!

Eh, mana rambut Aydin yang panjang tu?

kc akan tengok Sos nya dulu sebelum setuju utk makan nasi ayam. Haha.

3/1/13

nampak tension je aydin, lapar sgt tuh.

kuetiaw sup..tak pernah mkn.

Alhamdulillah, nampak semua macam enak semua kan. Berapa 1 ? huhu

sy pon ingat lagi saat kene beratur n pilih side dishes utk KR...heheh...btol laa...sekarang makan xder laaa rase sesedap dulu...

pecaye x, leez belum penah terjah/mkn di KR! fact! hu3.. tp, nk gak terjah @ least once in a lifetime. he3..

betul tu..skrang mcm x worth je kan :(

Mmg nk mrh rasa klu lapar pasti makan pastu tak sup.bla servis yg hampeh lelah nk terbakar rasa

4/1/13

akak baru 2 kali makan kat KR tu pun org belanja, akak tak tau yg dulu2 camtu...cuma kalu pizza akak tau la dulu2 leh ambik buah, cremay soup..sesuka ati je skrg dah takdok..

7/1/13

aku dibelanja KR oleh adik lelaki smpena pra-besday dia 8hb nanti.dah lama x makan tp entah kenapa..rasanya dh x macam dulu.

bilalah agaknya dapat jumpa dak Aydin ni.. ;)

Catat Ulasan