19/02/13

jiwang sejati


Saya pernah dengar lagu Sejati-Wings, di rock 'teras-keras'kan oleh sekumpulan anak-anak muda (ya, masa itu saya masih muda) yang pandai bermain muzik. Saya tak pasti, sama ada saya kenal mereka (band line-up) sebab benda itu sudah terlalu lama saya tinggalkan. Mungkin kenal. Mungkin tak. Saya pun lupa. Cuma, muzik itu. Saya ingat hingga kini. Mungkin disebabkan penangan lagu Sejati itu sendiri. Dan mungkin juga, fasa putus cinta yang sedang saya lalui ketika itu. Bila melihat lelaki itu serta-merta menggantikan saya dengan perempuan lain dan datang pada tempat dan waktu yang sama, peh!!! Rasa macam nak tembak muka mereka dengan .44 Magnum dekat-dekat, biar bersepai otak!

Masa itu, saya rasa cinta dah macam lirik lagu;

The shock bleeds the red from my face,
When I hear someone's taking my place,
How could love be so thoughtless, so cruel?
Whan all, all that I did was for you


Ehem! Jangan salah sangka. Saya cuma bercerita tentang perasaan saya pada masa itu. Sekarang, tak mungkin nak rasa sakit hati lagi. Cuma, lagu Sejati itu. Haih! Memang layan!

21 comments

19/2/13

keset pertama lgu rock yg sy beli dengan duit biasiswa kerajaan...huh salahguuna betul aku time tu!

paling suka rock kapak!mmg awesome..
bertambah suka tgk header kamu yg lagi awesome tuh!

19/2/13

Lagu jiwang akk dulu, Ameng Spring...sampai hati..betul ke tajuknya. Lupa pulak...masa tu putus cinta gak. Asal dgr, nangis...hehe...ingt balik klakar pun ada.
Wing pun akk layan dulu. Fanatik Awie sampai skrg:-)

Ok...kalau gitu tiap kali dengar lagu sejati tu dengan rela hati di tujukan khas buat kamu
hehehe.....

19/2/13

smlm balik keje..dr opis smpi umh member psg kaset rock kapak.aku rasa mcm duk dlm bas nak gi skolah..sbb lagu tu mmg hot masa itu ;)

tetiba rasa mcm umo 17tahun

Tanpa Nama
19/2/13

pada aku, lagu ni cuma layan bab intro je. mungkin sebab aku bukan peminat penyanyinya...

Tanpa Nama
19/2/13

pada aku, lagu ni cuma layan bab intro je. mungkin sebab aku bukan peminat penyanyinya...

rock kapak the best...sekarang???jiwang tangkap leleh jugak

evergreen kan.. ;)

19/2/13

masa keluar lagu sejati tu saya masih kanak2..heheh..

Tanpa Nama
19/2/13

KA nyer feveret lagu ni, pernah nyanyi di konsert sekolah ingat sampai kini... hehehe

19/2/13

Bila Tangan Ku Genggam Bawah pohon kemboja...Saat remaja dan saham tgh tinggi masa lagu ni tgh popular.....

hahahaha mmg la..time2 putus cinta jgn kata nk tembak, nk bom mcm altantuya pun ada..biar dua2 kiok! hahahaha

lagu2 rock kapak lah yg paling best.. smpai skrg x jemu dgr :D

rock kapak la best...! Lgunya evergreen tu....x mcm lgu skrng....ntah apa2 jer....

Tertarikla dgn gambar tu, cinta sejati betul..walaupun cuma tali kasut. :)

19/2/13

dgr lagu dulu2...boleh terkenang kembali ngan pakwe lama beb... hahaha

Rock kapak is the best. Sambil baca sambil nyanyi lagu sejati ☺☺

19/2/13

ROCK UUU...

yeahh!! ini lah kak fara yang pernah satu kelas dulu..ekeke!! rock tetap rock..peace!

Jom tonton filem Rock Oooooo!

Catat Ulasan