20/02/13

mengandung

Seronok bila baca blogger yang teruja bercerita tentang hamil. Siapa tak suka, kan? Lagi-lagi anak pertama. Tapi kalau kedua, ketiga, keempat (dan lagi-lagi-lagi) pun seronok juga. Siapa tak suka kalau anak keliling pinggang. Ye tak? Saya sendiri, menunggu yang kedua. Bukan tak usaha tapi nampaknya, rezeki masih tak ada. Kadang-kadang, jenuh juga nak menjawab bila orang asyik bertanya. Kalau setakat bertanya, tak apa. Tapi kalau dah berbaur sinis, berdesing juga telinga. Apa boleh buat. Saya cuma mampu tutup mulut tempayan. Heee~

Masa ini, Aydin sakan berjimba-jimba di J Kids Paradigm
Aydin sekarang sedang melalui proses peralihan umur. Bila beralih umur, perangai dia jadi lain macam. Kuat memberontak. Kuat mengamuk. Pernah satu masa, dia marah pada saya. Dia tunjuk aksi hendak menendang, ke arah saya. Saya berdiri tegak depan dia sambil kata; Tak baik tendang orang. Alih-alih, dia menendang juga. Tapi bukan ke arah saya. Dia menendang ke arah belakang. Tapi muka masih mengadap saya. Dalam hati memang nak berdekah. Tapi saya tahan. Konon nak tunjuk tegas. Lagipun, anak tengah bad mood. Kalau kita gelak, lagi dia sakit hati.

Saya perasan satu. Aydin memang cepat panas, tapi cepat benar sejuknya. Dia tak punya hati kering macam suami saya. Tapi punya hati lembut macam mommy-nya. Waaaahhhhh~

43 comments

alaaaa aydin comel nyer kamu!~

Sobs samalah kita..usaha keras lagi lepas ni dan doa sama²..hehe

20/2/13

soklan biasa bila tgk anak dah besar tp xde adik.itu ko yg ada 1 je mesti la org tanya,aku yg dah 3 ni pun org tanya lagi 'takkan 3 je?'alahai..
takkan nak satu bas kot

anak bujang aku masa baya aydin ada juga aksi mcm tu..tp kena cepat kawal.skrg xde lagi buat mcm tu..
jgn di biarkan ;)

hehehe, sempat lagi puji diri sendiri tu...

owhh aydin...jangan hati kering ye nak...

20/2/13

Aydin jangan main bolasepak dengan kawan2 tau.nnti kena gelak..

heheh

Aydin jgn selalu bad mood ya.

20/2/13

hehehe..comelnya la aydin ni..ahmad pun sama dah skrng ni fara. menendang2 sambil kata "berdosa ahmad" "berdosa ahmad". sy andaikan dia x paham dn masih kecik untuk faham wlaupun selalu sebut "brdosa kalo tendang". so, kita enjoy jela dgn amukan dia dgn 'kawalan' hehe

20/2/13

Hati dia macam roti bakar kot. Rangup di luar, lembut di dalam.

Kawan pejabat aku baru lepas bersalin anak pertama (isnin lepas) selepas 7 tahun kahwin. Orang yang menunggu lama, lebih berganda kegembirannya.

Wajah Aydin sangat menyejukkan pandangan. :)

sib baik aydin tak tendang dinding..mama kata tak baik tendang orang maka tendang dinding adalah penyelesaian yg terbaik ;p

20/2/13

ok, mesej diterima.
maknya seorang yg berhati lembut! ^__^

20/2/13

ANAK SAYA SI FAHIM PUN SAMA.. PANAS BARAN.. MACAM BAPAK DIA JUGA AGAKNYA.. :)

inshaa allah,,.ada rezeki tu nk dpt lg sorang dan lg...sabar ye fara...jgn dilayan mulott org ni...ckp sesedap rasa jer...hati kite terluka sakit tak ambik pusing...

Assalam,

In sha Allah akan datang ada rezeki tu..

20/2/13

itu soklan utk org yg takde/krg anak. org yg ramai anak pun kena soklan sinis jugak, dikkkk.... berdesing telinga..

alamak aydin..x baik mcm tu..berdosa tau...

wahhh nampak cm ada org puji diri sendiri tu.hehehe.yelah kak,budak skrg x leh nk marah sgt kn.kena main psychology sket kan.

anak2 ni mmg kena ada ilmu nak didik diakan.. akakni sll hilang sabar dengan yang sulung.. sll bagi kita hilang sabar tapi tuler mungkin ada salah akak jugaklerkan...

20/2/13

Errr... bila Aydin nak dapat adik...?

hehe

sesungguhnya gigi aydin amat outih..hahaha larik tajuk sudah=)

Rasanya zaman sekarang zaman mencabar nak didik anak fara..sabar jelah yea awak. Tapi kita geram nengok muka dan pipi aydin la..cam nak cium2 jer, hehe

alamak senyumannya yg mahal tu...hihihi

semoga ada rezeki utk fara cepat2mengandung lagi, insyaAllah.. comelnya aydin.. teringat keletah dia yg comel waktu gath blogger dulu..

alahai.. usaha usaha usaha lagi... caiyok!
seronok tau kalau anak ramai?! mood nak jeleskan orang je..

20/2/13

dah bape tahun dah umo aydin? agaknya dia byk tgk cite otomen kot....hehe....

20/2/13

bini pun nak mengandung lagi~~tapi gaji bulan2 x bagi~~dia jeles sebab adik beradik perempuan saya 3 orang semua tengah pregnant~haha~~

Ada tak yg mulut tak berinsurance suruh kamu berendam di Tasik Dayang Bunting?

Mulut orng mmg payah nak tutup....
Bila lmbt kawin...orng tnya...da kawin...tnya plak bila lgi nak anak....bila ada anak....orng tnya plak...anak dah pandai apa....bila anak dah besar....tnya lgi....bila nak tambah....! Hadoiiii...nie semua dunia dunia....hahaha....sabor je la....:-)

anak2..dalam peringkat umur tu...mmg suka memberontak kalau apa yg dihajati tak ditunaikan....jgn dilayan dgn kekerasan...

20/2/13

Dilema dlm diri seorg wanita...ada seorg ditanya bila kedua...bila keduanya perempuan ditanya lagi bila nak ada lelaki...dilayan atau buat tidak tahu hati tetap sakit....

20/2/13

Aydin nak adik laki ke pompuan ? ..grr

20/2/13

Assalamualaikum Fara

Insyaallah
Aydin ....hatinya lembut

xpe kak

iffah pon xde suami lg ni

xrisau pun ehh

#peduli kata orang, semua ni kn ktentuan Allah

Assalamualaikum.

Terima kasih kerana sudi singgah dan mengucapkan selamat hari lahir kepada saya.

As salam Fara,

Anggap sahaja yg bertanya tu mengambil berat ttg kita! Insya'Allah, mengandung ni boleh berjangkit, maybe sb Marya jarang bertandang ke sini tu yg tak berjangkit dgn Fara! hehehe... just kidding* ;))

Aydin sebaya Iman ke? Ke lebih kecil? Iman sehingga bulan ni 3 tahun, 6 bulan... Baya2 mcm ni mmg suka meniru...lagi2 cerita dlm kartun... hangin jugak dibuatnyee...

yg sindir tu tak hengat tuhan ke?

rezeki nih suma kerja tuhan

ceh!

haha

Insya'allah...ada lah rezeki tu nanti ☺☺

Aydin yg hensem.

sama2lah kita berusaha kak, utk yg kedua tuh, hehhehhe...

saya seorang housewife kaka, ada kan tya soklan tu kat blog..hehhe

insya-Allah sampai masanya ada lah rezeki anak kedua kan...kita cuma berusaha, yang selebihnya terserah pada-Nya...

takpe kak fara..ada rezeki tuh nnt. Peralihan umur? hihi. ain tiap hari pun hadap anak2 yang memberontak saban waktu. tapi mungkin ain gelak kuat2 pastu peluk diorg sambil pujuk2 kata sikap tuh tak baik. anak2 kecil hati macam tisu, pasti nangis sambil kata sayang kita..hew3!!.ain doakan akk ada anak berderet2 macam ain..insyaAllah.

In Shaa ALlah ada rezeki lagi tu nanti hehehe

saya pun dalam proses nak tambah nombor tiga..

orang hanya pandai berkata..
DIA lebih mengetahui..

Catat Ulasan