11/03/13

bukti mentaliti rendah rakyat Malaysia!


Dulu, tak ada pun sampah. Lama-lama entah malaun mana yang jadi pioneer, suka-suka hati buang sampah di sini. Mula-mula, sebungkus saja. Lama kelamaan, dah jadi macam tapak pelupusan sampah mini. Sudahnya, melekatlah satu ungkapan, "rakyat Malaysia bermentaliti rendah"!

Sekarang, siapa nak bertanggungjawab? MBPJ? 

27 comments

suka ambil kesempatan dan nak mudah je kan?
bab sampah dan etika di jalan raya, mmg cukup membuktikan kenyataan ni....

11/3/13

yang bertanggungjawab nak `settle'kan cuma pekerja kontrak angkut sampah je. biaq pi la, memang kerja depa...

dahsyat!

tulah, bila sorang dah stat...sorang lagi mengikut...gitulah jadinya...
geram kan...

takde mentaliti!!

11/3/13

yg mulakan tu mmg xde hati perut
aku ni masih lg memikir mcm mana nak buang sofa buruk kat rumah tu..tp ada org selamba je heret sofa tu tepi semak dekat rumah.aku x smpi hati..so tggu jelah beli sofa baru nanti suh je lori tu tlg buang

xsuka tgk kan.kat umah mentua saya.elok2 bersih,dorg buang meja,kerusi,tilam,sampah.adoii benci.

11/3/13

ada yg akan bertanggung jawab tu nt cuma meletak signage "jangan buang samapah di sini"...hurmm..

Sokong

menyampah tengok sampah berlunggok.lagi menyampah kalau tengok si pembuang sampah tu!

mula2 sayang taknak kasi tercemar

lama2 malas. kata "lantakla, nanti abang lor sampah bersihkanla"

sedey.

memang betul..pantang ada nampak sampah seplastik..ada je yang bermurah hati nk jadikannya selonggok...

Kat dalam rumah sendiri macamanalah rupanya, kan? :(

biasala kalau dah jenis

dah buat lepas tgnn

Inilah BolehLand!

11/3/13

adoilaaaaaa

teruknya....xde kesedaran sivik..

x larat nak cakap & komen dah bab2 ni !

Dahsyatnya Fara tak pernah kakak jumpa macam ini sekali..

Memalukan je perangai macam ni. Banyak nak kena buat utk didik mentaliti rakyat malaysia ni supaya jangan selfish sangat.

11/3/13

MEMANG TAKDE SIVIK..

memang betul, mentaliti orang kita masih rendah..specially kawasan Melayu. Akak pun Melayu, tapi memang sangat tak berkenan dengan perangai gitu kan..perbuatan melambangkan peribadi..

11/3/13

bila dah ada org buang smph kat situ, yg lain akan join sama la....


p/s; taska kat kastam....heee...

tu tepi jalan..
cer tengok pulak kalau kat rumah flat (bukan semua).. buang kat tangga je.. huhuhu.. takde kesedaran sivik dorang ni.. :(

sgt menyampah situasi ni..busuk..mana la otak dorang kan?

Mentaliti rakyat di bolehland. Pastu nnt mulalah ngadu kat stesen tv sampai bersepah².

13/3/13

Dulu zaman bujang pernah duduk rumah flat. situasinya mcm gambar fara ni lah. walaupun sebelah ada tong sampah besar, tapi depa dok buang sampah kat tepi2 tong sampah. adeh laa..

Catat Ulasan