13/03/13

sakit mata ke?

Dah 3 hari, sebelah mata saya bengkak semacam. Dah senget dan sepet macam mata Quasimodo (Alah, si bongkok tiga yang crush dengan Esmeralda tu...). Bangun pagi tadi, mata dah tak boleh buka. Banyak sangat selaput taik mata. Bukan taik mata biasa. Tapi taik mata warna merah. Sahlah campur darah, kan? Kenapa ya? Saya ingat nak pergi klinik. Tapi kerja banyak. Berlambak. Arghhhh~

Hari ini, kita sarap sihat. Oat dan buah-buahan kering. Tapi, kopi mesti ada. Kalau tak ada, nanti saya Zzzzz....!


20 comments

Salam fara..

eh.. kena pergi check di klinik tu.. takut nanti makin teruk pula.. take care ya..

wah... terliurnya akak tgk sarapan awak.. sedap betul tu..

Wah g klinik la fara..bagus bfast awak tu yea..:)

so kesimpulannya sarapan ni sihat ke tak? muehehehehehe...

Sihat sarapan fara. Hana bantai minyak sikit, ulam2 sikit. kehkeh

btw, check cpt mata tu, kang berjangkit dgn abg aydin lak.

13/3/13

wah kagum dgn sarapan gaya itu
bila la aku nak bersarapan mcm tu
asik2 sarapan berat je.huhu

eh mata tu jgn dibiarkan..cepat cari ubat

kita sarap nasi lemak jek...

puan farah, better p klinik...amik ubat...takut makin melarat...
curi curi masa kejap...

take care ya

Fara...silalah gi klinik. Jgn sampai mata kena cuci. Seriau tgk mata qahirah kena cuci dulu.

13/3/13

Taik mata ada darah? Mcm bahaya je bunyinya fara. Tak penah jd gitu pulak saya.

Saya pulak alahan kopi, kalau lps minum mesti sakit perut..loya sikit.. Dulu ok, skrg2 ni ntah apsal.

baik g check cepat2 fara !.. moga semuanyer ok ye

13/3/13

yela tu fara. memang sakit mata la tu..kena mc jugak ni kalau tidak berjangkit satu opis - pengalaman sebenar..huhu...

ps : healthynya breakfast!

akk diet ke mkn oat je?

13/3/13

pergila klinik...

moga cepat sembuh dear

oat ni suami makan...cheqna x la...hahaha

Sarapan mcm ni boleh kenyang ke? Kalau saya mmg tak cukup ni

Fara...pergilah klinik check..semoga cepat sembuh

conjuctivitis.

Dapatkan chloramphenicol eyedrop & eyeoinment. Jgn ngadap bright light lama2( macam screen TV, PC, lampu disko..hahaha)

13/3/13

Kalu sakit mata ni mmng kena perintah berkurung la jawabnya. Sbb boleh bawa mudarat pd org lain. rehat la fara

infection mata tu yang banyak tahi mata tu..gi kliniklah dear

byk tak byk keja farra kena gak gi clinic, tauuu

sebelum melarat baik amik tindakan selanjutnya.. ;)

nurul pernah kena infection mata2..kata org minum teh bunga banyak2..nurul kena 2 arijer arituh tapi mc seminggu klinik kasi.hahaha

Catat Ulasan