9/10/13

kan best kalau....

.....saya mampu jadi seorang housemaker. Boleh kemas rumah hari-hari. Boleh jaga Aydin dari celik mata waktu pagi sampai pejam mata waktu malam. Boleh test and error membakar dan menghias kek sendiri. Boleh cuba resipi itu resipi ini untuk Nizam. Boleh napping sejam dua dengan Aydin tanpa rasa bersalah. Kan? Kan? Kan?

Ada orang, cita-citanya nak jadi seorang engineer. Alhamdulillah, tercapai jua. Ada orang, cita-citanya nak jadi seorang doktor. Alhamdulillah, tercapai jua. Ada orang, cita-citanya nak jadi seorang guru. Alhamdulillah, tercapai jua. Tapi ramai orang, cita-citanya nak jadi seorang housemaker. Tapi, pekerjaan inilah yang paling payah untuk dicapai. Betul tak? 

16 comments

acik pun dah tak sabar..menunggu pencen..in syaa allah..panjang umur setahun lebih je lagi

9/10/13

Tekadkan hati, berhenti kerja.
Demi Aydin..demi anak yg bakal lahir.

:)

Betul!lagi dgn tekanan hidup skrg ni lagi payah nak dicapai yg satu ni

Salam perkenalan...

InshaAllah tak lama lagi saya bakal jadi engineer yang ada master holder and sekarang tengah menunggu sambil jadi full time house wife... beza antara engineer and housewife,kepuasan jadi housewife tak boleh dibayangkan tambah2 bila suami balik n makan masakan kita, basuh lipat n kemas baju2 dia.. terasa hidup sempurna.. yap housewife xda income dunia.. tapi banyak income akhirat... ramai tanya pada saya,ada master xkan jadi hoursewife, saya hanya balas dgn senyuman sebab saya tahu mereka xada kesempatan lagi untuk rasa nikmatnya jadi housewife... :)

rajin2 jengok la blog saya and follow me back :)
http://wwweffafarhana.blogspot.com/

itu yang saya rasa sekarang.. tapi ntah bila akan dapat direalisasikan.

Betul. Cita2 saya juga ni fara.

impian saya dulu..nak jadi big bos. Duduk dlm bilik sendiri, siap ada secretary. Tapi..lps kawin dpt arahan larangan bekerja di luar. So, biz online je lah.

dlm hidup ni, tak semua impian kita jadi nyata. Ada sisi indah, ada sisi suram sbb impian tak jadi nyata. Saya doakan cita2 fara ni cepat jadi NYATA!

9/10/13

betullll...sgt la betull. susah betul nak mendapatkan kerja yg satu ni..

9/10/13

sama lah dengan saya fara.. walau pun saya tak tau sama ada saya akan jadi boring ke tidak jadi surirumah.. still.. saya harap saya dapat jadi surirumah sepenuh masa.. hehe..

Betullah saya la tu yang punya cita2 tu sekarang, memang susah sangat nak dicapai ni

Tanpa Nama
9/10/13

hehehe betul sangat tu fara... apapun take care ye, doakan yg terbaik for u yer

9/10/13

so true

Maybe cita2 itu tercapai bila pencen (saye le tuu)

tp masa itu anak semua dah besar ssobb sob soob

9/10/13

so true

Maybe cita2 itu tercapai bila pencen (saye le tuu)

tp masa itu anak semua dah besar ssobb sob soob

saya bercita2 nak jadi housemaker tp tak tercapai. I need to work. Sigh

Dua dua ada pros n cons lah sis. tengok jugak... ada best ada tak bestnya. tapi terpulang pada individu. hehe

alamak farah....

Catat Ulasan