31/10/13

lauk sardinlah kita! yummeh~


Semalam, kami anak-beranak pekena nasi lauk sardin. Tumis cili api banyak-banyak then perah lemon sebiji. Pedas masam, pehh~ Makan pulak dengan telur rebus. Sedapnyeeeeee! Saya ni pelik sikit. Orang lain kalau makan lauk sardin, lawan dengan telur dadar. Tapi saya suka sangat makan dengan telur rebus. Tak tahulah kenapa. Heheheh....Lunch nanti, repeat lagi lauk sardin semalam. 

Pagi ni, bangun lewat. 6.25 pagi, baru terjaga. Selalunya, azan Subuh kejutkan saya. Tapi saya perasan, dah dua hari azan kat masjid tu slow je. Dalam kelam-kabut, sempat juga siapkan breakfast. Cekodok ikan bilis cicah sambal sardin. Bawak ofis, makan ramai-ramai dengan kawan. Lawan dengan Nescafe kaw. Pehh! 

Kawan-kawan breakfast apa hari ni?


22 comments

31/10/13

nasik lemak =)
beshnya..
anyway bb plus tu cheqna baru makan satu paket tapi dah rasa sket...tubuh jadi cergas..x lesu macam biasa..sebab cheqna lately lesu sebab drive jauh..banyak kije..
nanti dah makan habis sekotak cheqna review lagi k =)

kak ain pun suka lauk sardin...tp suka telur dadar...bertambah2 nasinye bila mkn

31/10/13

sy mkn roti n kiwi je.diet lah katakan.hehehe.sedapnya sardin!

31/10/13

haaaaa telan ior lioq.

kite buat paru goreng rangup. Paru dpt masa qurban itu hari

haaaaaa baru sekarang masak nya..

nampak benor kerajinan di situ

mihmihmih

31/10/13

org lain akk tak tau..tp akk tiap kali nampak lauk sardin dan tiap kali mkn..keterujaan itu adalah dlam tahap yg melampau sis...hahaha...mcm dpt mkn lauk yg pling sedap sekali kat dunia ni...

Sedapnya sardine. Saya breakfast laksam, kuih koci 4 ketul & air milo.

hari ni bawak bekal nasi dgn sambal ikan kembung

Sy mkn sardin dgn tlur dadar....:-)

Tanpa Nama
31/10/13

yang ini dah mabeles giler sedapnyer fara.. Adik paling suka !

31/10/13

biskut cicah teh o jer..emm patut la lapar sangat dah nih.. sedap tgk sardin tu dah lama sangat tak buat menu tu.

31/10/13

sambal sardin dengan nasi panas memang sedapsssss

31/10/13

semalam akak buat sardin kicap..sekali sekala makan lauk gini memang sedap juga :)

31/10/13

Wah... sedapnya nampak... tambah bila bayangkan masam2 pedas tu...
Makchaq ingatkan teluq masin..jarang nampak teluq warna putih...

31/10/13

makan panas2 lauk sardin macam tuh memang sodap , terangkat jadinya...hehe

Bila dah suka makan bersyukurlah Fara - kepedasan baby tu hihi.. kalau yg macam tempohari semua tak boleh susah kan..

31/10/13

saya tak boleh makan sardin dgn telur serentak. Saya loya. Hahaha

kitorang american breakfast hari ni. sorang bwk roti, sorang bwk telur, saya bawak baked beans, sorang bawak sosej...perghhhh

oat & fresh orange di hotel 5 bintang

(hehe,,,)

31/10/13

Suka juga lauk sardin , tapi yang cap ayam macam dah mahal je

31/10/13

salam saya tak kisah apa sahaja asal perut terisi kalau tak saya mudah sakit kepala/migren.dah berumur ni mmg pantang lewat makan masa anak dara ok jer perut ni heeee

saya baca ni pagi ni..belum sarapan pulak tu...bestnya.. terus rasa nak keluar beli nasi lemak ke nasi kerabu.. haaa...

12/11/13

walaupun saya lambat komen kat entry ni tapi semalam saya dapat makan sambal sardin.. + kari kepak itik.. dapnye.. dapnye..

Catat Ulasan