2/12/13

apa boleh buat?.....

Patutnya hari ni, saya takkan rasa Monday Blues sebab busy awal bulan. Tapi....

Tiba-tiba saya rasa sedih. Kawan-kawan pernah rasa bila kerja kita tak dihargai? Saya selalu rasa macam tu tapi kali ni perasaan sedih tu macam agak extreme sampai saya tak ada mood nak siapkan apa-apa kerja pun (hari ni). Benda kecik je pun! Arghhh!

Kalau orang dah tak suka kita ambil inisiatif sendiri untuk cuba memudahkan kerja orang lain, well.....jomlah jadi tukul. Sekali ketuk, sekali jalan. Kalau boleh, kita mintak je black and white. So kalau nak salahkan kita pun, kita just tunjuk atas arahan siapa. 

Realiti - Google


15 comments

2/12/13

yang last tu memang menusuk kolbu..
hahahaha

2/12/13

MEMANG BETUL LE JOKE TU..

2/12/13

Ni komen saya dalam 'mode ustaz' ..ekekekeke..

" Janganlah kita harapkan penghargaan manusia,sebab dengan tuhan pun masih ramai manusia yg tak tahu nak hargai/bersyukur...Maka redha lah,kerja itu ibadah..dan Allah lah sebaik baikyang memberi penghargaan"

uhuks..hari ni super busy..ni pun take 5 sambil mkn sandwich!

Tanpa Nama
2/12/13

hopefully semuanyer ok yer fara ! faham sgt bila jadi kat kita benda2 macm ni kan !

2/12/13

saya setuju dengan komen mode ustaz.. bagi saya untuk mengelakkan kekecewaan..kita jangan harapkan pada penghargaan dari manusia. sematkan dalam hati yg segala kebaikan kita buat untuk dapat redha Allah..

walau pun mmg tak nafikan dalam lubuk hati terdalam ada sikit perasaan nak dihargai.. tapi alhamdulillah.. bila guna kaedah ni takde lah kecewa..

Saya pun penah rasa macam kerja saya tak dihargai.. mmg rasa tak semangat masa tu ...

Semoga kes yg sama tak berulang lg ye Fara...

Normallah tu.. cuma kuat dengan tidak je kita lawan perasaan tu.
Kalau terlampau ikutkan sangat perasaan tu, silap2 boleh bertukar menjadi marah..
Banyak2kan bersabar ye farra.. ;)

2/12/13

joke of the day tu betullah! dan saya telah forward ke dalam group whatapps di tempat kerja. hasilnya:

why you post this thing? so rude.

kuang kuang kuang

Kadang memang perlu black&white ni Fara. Bukan apa sebagai membantu bila rasa diinjak.

Dahlah hormon tengah berubah, memang kadang isu kecik jadi sensetif sangat. Sabar ye Fara...

2/12/13

Akak nak taceng2 pun tak boleh sebab nama pun joke kan...tapi yang last tu selalu jugak kena buat...:)

Dulu pernah rasa situasi mcmnie..mmg rasa sedih gler sgt...uhuhu
sabar je ya fara...

2/12/13

Adakah org itu rasa tergugat bila awk ambil inisiatif sendiri? Haaaaa mana lah tahu kan

suami selalu luahkan rasa tak puas ati..buat kerja bertungkus lumus tapi mcm tak dihargai. Saya cuma nasihat...bersabarlah, sekurang2nya masih ada kerja & ada pendapatan. Buat je yg terbaik, sbb penilaian Allah tu yg lebih utama. Insya allah ada ganjaran lain tu..

3/12/13

Tidak dihargai...dipersalahkan atas kerja yg bukan dilakukan....didouble standardkan...semua perkara2 yg SELALU sgt ujud kat opis2 sis...Kita selalu akur perlu sgt B&W tu kan...tp selalu jer terMissed nak melakukannnya...Human being kan selalu sgt buat silap dan selalu sgt ulang kesilapan...

Catat Ulasan