7/07/14

eid ramadhan; membazir

Dari hari ke hari, asyiklah iftar dengan nasi. Semalam konon nak kelainan. Saya masak mihun soto. Pun at the same time, gigih tanak nasi juga. Nizam kalau tak jumpa nasi, perutnya meroyan semacam. Dapat sejemput pun tak apa. Maka, kita layankan. Mama Aydin pun ada hantar gulai udang. Fuh! Rezeki. Boleh geng dengan nasi. 

Tapi macam mana pun, nasi jugak yang menang. Tinggallah soto sendirian. Sunyi dan sepi. Haih! Membazir. Lain kali, masak nasi lauk je. Agak-agak teringin nak makan lain dari nasi, beli jelah. Tak nak masak lagi. Sobs!

Iftar hari ni, Inshaa Allah repeat soto semalam. Sobs!

11 comments

Oh pulak, kita kalau makan nasi hari2 jemu..hari ni nak makan spageti pulak...Tapi mihun soto pun kita suka tau..

mcm mane pun nasi jugak mengancam :)

Nizam macam kakak. Dapat nasi baru rasa refresh energy kalau tak macam tak puaslah Fara:)

Akk pon kalau buka nak nasi...

berbuka puasa tahun ni, saya lebih banyak masak dari membeli di Bazaar Ramadhan.. walaupun lauk tak semewah mana tapi puas hati.. ;)

berbuka puasa tahun ni, saya lebih banyak masak dari membeli di Bazaar Ramadhan.. walaupun lauk tak semewah mana tapi puas hati.. ;)

Terbayang gulai udang dan soto...gulppp...hehehe...

Saya pon memang pekena nasi jugak buka & sahur.

9/7/14

haha, sentap ye?
sabor ek

Haha.. bukan rezeki soto tu nampaknya. Tapi penat masak kan? Saya oenah alami

11/7/14

En CEO akk kat rumah tu...MESTI nasi..jdnya akk masak nasi berlauk jer lah hari-hari...

16/7/14

sy dan isteri..kami cuba sedaya upaya berjimat dlm bulan mulia ni moga dapat menfaatkn juga di bulan2 lainnya... ; tak membeli di bazar dan masak cukup ala kadar ...kalau keluar makan pun order tak melampau..kadang si mamak pun hairan oder air segelas share.. ; makan pun share..dah tau kebanyakan perempuan makan sikit dan selalu tak habis...yg jd mangsa perut buncit ; ni lah suami dan abah kpd anak2 yg makan sikit tuu..

Catat Ulasan