22/08/14

MH17; good mourning



Pramugari MAS, pernah jadi jiran kami masa duduk Bandar Sunway dulu. Berbangsa Cina, hanya tinggal berdua dengan suami. Saya jarang nampak dia. Cuma 2,3 kali je, dia dan beg bagasi hitam besar. Sejak dari tu, saya dah tak ambil port lagi. 

Bila datang tragedi MH370 dan MH17, terus teringatkan dia. Saya memang lupa wajah dia. Cuma satu yang buat saya ingat, seragam kebaya yang cantik tu. Haih! Semoga dia tidak terlibat dengan dua tragedi ni. Harap sangat!

Kalau saya ada rezeki, saya mahu terbang dengan MAS.

Sayu.

10 comments

Gloomy day. Al-fatihah.

Kita doakan ya..moga kejadian macam ni tal berulang lagi. Saya rasa diorang ni pasti insan terpilih, walaupun cara kematian amat menyedihkan tapi seluruh negara mendoakan mereka..

al fatihah..

mh17 dalam kenangan

Seluruh negara mendoakan mereka.. nasib kita nanti entah macam pula..

Moga waris mangsa kuat dan tabah hendakNYA.

Seluruh negara mendoakan mereka.. nasib kita nanti entah macam pula..

Moga waris mangsa kuat dan tabah hendakNYA.

22/8/14

tak tergambar perasaan keluarga...alfatihah dan takziah

22/8/14

hari ni airmata murah sgt
asik nak mengalir je
nak pulak tgk diorang yg berbaju sama lalu lalang depan mata

22/8/14

Assalamualaikum

kerja mereka tak menentu masa kan..

Assalam,

Sedih , sayu, pilu kan. Takziah. Innalillah

23/8/14

ya, aku ada beberapa pengalaman terbang dengan MAS. dan peramugara mereka ada poket doraemon. hampir segala keperluan penumpang ada dalam tu. panadol, gula-gula, earplug... dan aku suka mintak kacang daripada mereka.

tabik hormat aku kepada mereka...

Catat Ulasan