28/10/14

menggulai asam rebus


Mukadimah hari ini; menggelabah sebab bangun lambat. Gara-gara cirit-birit dari malam membawa ke dinihari. Hah! Tapi sempat menggulai asam rebus cincai. Bolehlah dari tak ada. Maka hari ini, kita ke opis berbekalkan lauk asam rebus ikan kembung rakyat jelata.

Gigih captured lauk yang tengah mendidih atas dapur. Tak ada kerja betul.

10 comments

28/10/14

huwaa!!! ada timun.... sedap wehhhh

Dah lama kakcik tak masak asam rebus. Sesekali sedap juga ni. :)

sedapnya...

tgk menu ni terus melompat KA, i suka sagt, kirim semangkuk kat i skang !

28/10/14

Jimat belanja makan tengahari.. ;)

28/10/14

Masih sempat lagi masak tu dah kira terbaik Fara daripada membeli - sekarang semua mahal..

Sedapnya.

28/10/14

amboihhh...terliurnyaaa..

ini lauk rutin kalau dok asrama ni. Dulu kalau dpt lauk ni, waktu makan kat asrama, selalu je rasa nak nangis sebab tak gemor. Budak2 la katakan, mana nak makan ikan2 masak macam ni.

hahahahaha.kak, akk marah x kalau sy mintak resipi.hehehe

Catat Ulasan