18/11/14

mengapa suami curang kepada isteri?

Kisah ini bermula dari surat khabar. Dan sudah diviralkan para pembaca yang dipengaruhi oleh emosi. Saya juga emosi bila membaca surat dari suami tersebut. Sakit hati. Tapi tak tahu nak komen apa. Mencintai tapi sanggup mendustai. Wow! Macam mana ya?

Saya juga tergolong dalam golongan isteri. Ada 2 orang anak. OCD pula. Bila dah OCD, apa kita boleh expect? Fussy. Buat kerja berulang dua, tiga kali. Dan of course, gila. Bila asyik nak buat kerja, mesti selekeh. Bila selekeh, Nizam mesti macam lalu tak lalu. Hahahaha! Dahlah senang stress bila tengok rumah bersepah. Lagilah Nizam menyampah. Seram, kan?

Sebenarnya macam ini sajalah, suami tahu dia bersalah. Bukan sikit tapi banyak. Tapi takkan nak letak semua kesalahan pada bahu dia seorang saja, kan? Dia tahu bininya perfect. Tak salah apa. Cuma alasan tak pandai nak mencantikkan diri itu jelah yang nampak kukuh dan boleh diguna-pakai. At least, ada orang boleh back-up.

Suami pun tak semestinya metroseksual ala-ala Wak Doyok sepanjang masa dalam rumah, kan? Ada masa mungkin berlenggeng dengan kain pelekat atau boxer je. Mmmm.....

9 comments

Selalunya isteri akan telan sahaja ketidakpuasan hati terhadap suami walaupun sakit mata sakit hati...

18/11/14

Suami dia maybe, maybe ada point nak kata macam tu kalau dia sentiasa kacak bergaya macam Beckham

Tanpa Nama
18/11/14

okeh. lebih selekeh dr isteri. malah tidak membantu kerja rumah ape pun. haha.

sekian.

18/11/14

oh fara,
saya yg memula malas nk baca bila dah terbaca emosi bagai nak gila.

huhuh. istigfar banyak kali.
semoga suami2 kita tak trgolong dalam spesies seperti itu.
nauzubillah.

bila paras rupa size segala jadi tumpuan utama, begitulah.
aci tak saya nak harapkan cerita itu hanya rekaan semata. bahan nk bagi laku berita. viral yg perlukan jutaan like sahaja.
in denial. sbb saya seram bila baca. rasa nk pecah dada.

18/11/14

Tak tahu nak komen apa. Mungkin lelaki mahu mencari kelainan dengan curang?

19/11/14

kan?tak jumpa salah,jadi tuju yang itu je la...entah2 bini dia cantik ..saja je dia nak kata salah bini dia semua tu terjadi..

19/11/14

kan?tak jumpa salah,jadi tuju yang itu je la...entah2 bini dia cantik ..saja je dia nak kata salah bini dia semua tu terjadi..

19/11/14

kalau lah (kalaulah) cerita tu betul..semua tu poyo!..alasan aje semua tu..padehal suami isteri takde hijab dah..ckp ajela terus terang apa yg suka tak suka..kalo marah ditegur carila jalan sejukkan...kan senang..susah tau nk sorok2 kalo curang!!tak tenteram hidup asik nk kena cari alasan..buat sesak kepala aje

19/11/14

akk OCD? hmmm penat x kak?

Catat Ulasan