9/01/12

pantun-pantun

Ingat tak sesi menjawab pantun saya pada minggu lepas? Terima kasih kepada kawan-kawan kerana sudi menyahut cabaran saya menjawab teka-teki dalam bentuk pantun Bukan senang nak karang pantun kan? Maklum, kita pun bukan macam Abon kumpulan Osbon. Boleh jawab pantun spontan! Saya pun tak boleh jadi sehebat dia. Kalau pantun dua kerat, bolehlah!

Naik beca ke rumah Tok Ki,
Beca usang si Dollah yang punya,
Nak tahu siapa pemenang jawab teka-teki?
Meh sini saya tepek siapa gerangan orangnya!


Hadiahnya - sila lihat diri sendiri di depan cermin dan senyum. Senyuman itu mewakili senyuman saya. Itulah hadiahnya. Heheheh! Lumayan tak? 

Kawan-kawan ada juga yang tak jawab teka-teki tapi jawab entri saya dengan pantun yang hebat. Saya suka. Lain kali kita buat lagi ya? Boleh tak? Boleh tak?

22 comments

berehat di bangku berlantai simen
dihembus bayu di bawah rumah
melihat senyumanku terbias di cermin
serasa dirimu yang menyapa ramah

:)

boleh aje :D

wah..
saya je tak dan nak berpantun sama..
sibuk sangt..tak dan nak berpantun hari tu..heheh

lepas ni kita cuba lagi oke..:)

oke. akn cuba nasib jgk la lepas ni.

sungguh. tak reti sgt nk berbalas pantun...

Manis tapai bukan gula
dibuat dari campuran ragi
hadiah senyuman hebat juga
esok-lusa berpantunlah lagi

Hadiah untuk saya? ☺☺☺

9/1/12

Assalamualaikum Fara


eeeee.....nama atuk ada...he he

saya tenguk cermin dah niii
tapi ada janggut pulak...he he

pas ni nk join gak lah.ehehe

Tanpa Nama
9/1/12

oit, aku terlepas...? baru ingat nak hantar pantun 9 kerat.

err..kitanya jawapan tu
tak betui kah...

lumayan..awet mudo tu :)

9/1/12

teka teki
teka tekuk
ular mati
isap rokok

daaaaaaaaaaa

seharian berjalan melayan sang puteri
siang nan terang ke malam gelap
berbalas pantun seronok tak terperi
harap maaf andai ada salah dan silap

kajang mak malau kajang berlipat
kajang hamba meniti hari
dagang mak malau dagang bertempat
dagang hamba membawa diri....

sedey...

otak saya dah kematu nk berpantun-mantun ni..

tadika pasti saya rasa tk perlu slip gaji,ayah Auni tu kerja kmpung je...boleh...,susah la kalau nk kena ada slip gaji nanti...

terlepas sudah hukhukhuk...

9/1/12

WAH.. LUMAYAN SUNGGUH HADIAHNYA.. ;)

eheee.. saya tengah tersenyum membacanya .. (",)

Duduk mencangkung di bawak pondok,
Kaki tercucuk terpijak duri,
Pantun berpantun memang seronok,
Next time buat lah lagi.

10/1/12

anak angsa anak ayam
tak dop masa nak layan
hehehehehe
larikzzzzz

lama tak singgah di rumah kawan2.. banyak rupanya ai terlepas..

bolehhh..
sebab haritu tak sempat join..heee..

Catat Ulasan